Tijd: 19.29u – 22.40u
Plaats: De Wijngaard 27, Knesselare
Aanwezig: Gina, Nik, Jurgen, Christophe en Lieve, Renée
Afwezig: /
Verontschuldigd: Istvan
1. Vaste Agendapunten
1.1 Vorig verslag
Wordt overlopen. Er worden geen opmerkingen geformuleerd en bijgevolg goedgekeurd en ondertekend.
1.2 Beknopt kasverslag
Renée geeft een overzicht.
Infopuntje tussendoor: van het lidgeld van elk van onze leden gaat 49 euro integraal naar de federatie (verzekering en lidgeld federatie).
* De betaling van de lidgelden voor het nieuwe seizoen verloopt gestaag.
* De afrekening van het duikweekend werd gemaakt: de voorschotten werden allemaal
betaald door de leden, alle facturen werden betaald, de saldo’s van de deelnemers worden
nog ingewacht.
* Gina wil uit nieuwsgierigheid weten hoeveel uitgegeven werd aan de terugbetalingen aan bestuursleden en lesgevers: in totaal 1124 euro voor DAN-tegemoetkomingen én
terugbetalingen van lidgelden.
* Enkele waarborgen dienen nog betaald te worden, maar dit wordt opgevolgd.
* We maken kans op een kado van 5000 euro van Trooper voor onze club. Renée geeft wat
meer uitleg hierover: bij winst van de wedstrijd, wat te doen met een dergelijk bedrag?
Aankoop nieuwe compressor? Want de oude van het leger (die momenteel in het magazijn
van Martlé staat) is wellicht volledig versleten. En voor wie mag die compressor dan ter
beschikking gesteld worden? Enkel eigen leden? Ook extern? Waar zou die dan moeten
geïnstalleerd worden? In het zwembad?
Deze vraag kan beter doorgeschoven worden naar de duikschool voor brainstorming.
* De werkingssubsidie van gemeente Aalter moet nog aangevraagd worden. We hebben
daarvoor tijd tot 1 november.
* De belastingsaangifte werd ingevuld en doorgestuurd.
Renée geeft een overzicht van de geldbewegingen sedert de voorbije vergadering. Het cijfermateriaal volgt hierna in een tabel. Betreft de bewegingen tem 15/09/2022.
Kasgeld | Zichtrekening | Spaarrekening | |
Vorig saldo | 0 | 7701,16 | 11675,74 |
In | 0 | ||
Uit | 0 | ||
Nieuw saldo | 0 | 7363,74 | 11675,74 |
Duikweekend | |||
Inkomsten | 5989 | ||
Uitgaven | 6480,58 | ||
Totaal | -491,58 | ||
opm: enkel Laurens moet nog betalen een herinnering volgt volgende week | |||
Materiaal | |||
Lichtjes en schijven zwembad | 66 | ||
Airtags | 118 | ||
Terugbetaling lidgeld + DAN (voor bestuur en instructeurs) | 1154 | ||
Pelagoscafé | |||
Avond1 | 128 | ||
Huur café | TBC | ||
Kosten drank | TBC | ||
Winst |
1.3 Secretariaat
De aansluitingsformulieren komen gestaag binnen. Wordt opgevolgd door de secretaris. Van een aantal leden weten we al dat ze dit jaar niet zullen weerkeren.
Enkel van nieuweling Jeroen Vermeire is er nog geen medische fiche binnengekomen.
1.4 Materiaal
* Airtags: er werden er vier aangekocht: 1 voor een EHBO-koffer – 1 voor de AED en 2 voor de O2-flessen. Enkel met een Apple-account traceerbaar.
* We hebben een AED in bruikleen gekregen van Patrick Verbouw. De bruikleenovereenkomst moet nog worden ondertekend (in tweevoud: één voor Patrick en één voor in ons archief). Patrick zal in het jaarlijks onderhoud van het toestel voorzien. De bedoeling is het toestel mee te nemen op open-waterduiken. Waar bewaren we het toestel best, zodat iedereen er makkelijk bij kan? Moeten we de verantwoordelijkheid hiervoor doorschuiven naar de duikschool?
* Dient er nu een (beperkt) budget gegeven te worden aan de materiaalmeester om vrij te
besteden aan materiaal met autonoom beslissingsrecht of niet? Uiteraard met de nodige
transparantie en terugkoppeling naar het bestuur toe. Of blijven we bij het oude systeem
van een “jaarlijkse begroting”? Istvan zelf blijkt geen voorstander om over een dergelijk
bedrag te kunnen beschikken.
Besluit: Istvan krijgt autonoom beslissingsrecht voor aankopen tot 100 euro.
1.5 Evenementen
* Duikweekend: evaluatie:
– werd in zijn geheel als een zeer geslaagde activiteit ervaren.
– een uitstekende locatie qua logement.
– circa 160 euro kosten per individuele deelnemer (eten/logement/duiken). Dit is best
betaalbaar.
– is dit een idee om jaarlijks opnieuw te doen? Of toch maar om de zoveel jaar? We zouden
er een soort “Zeeland-stage” van kunnen maken. Best voorleggen aan de duikschool.
In het geval van een jaarlijkse editie moet er uiteraard snel en tijdig gereserveerd
worden. Beste periode: augustus/september?
* Pelagos-café: data.
Voor dit seizoen worden 7 data voorzien: 12 september, 24 oktober, vijf december, negen
januari, zeventwintig februari, drie april, tweeëntwintig mei.
* Door het stilvallen van de Corona-crisis is het weer wenselijk om ons jaarlijks etentje met het bestuur en de duikschool te organiseren. Heel graag zelfs. Bij voorkeur in het najaar. Al dan niet met partner.
* Slotfeest 2023: geen nieuwigheden.
* Uiteenzetting Bas Van Der Sanden over onderwaterbiologie in onze contreien:
Welke zaal in Aalter is hiervoor geschikt? De aula in Arta blijkt bezet op 20/11. De huur
voor deze zaal kost 12 euro. Andere datum voorstellen aan Bas? Bijvoorbeeld 27/11? Of een
andere locatie zoeken? Het zaaltje van Kerkem wordt momenteel gerenoveerd en is dus
niet beschikbaar. Moeten we het evenement openstellen voor anderen? Bijvoorbeeld
bevriende duikclubs zoals Splash, Buddy Dive Eeklo,…?
Bas vraagt 350 euro (250 euro voor de eigenlijke lezing en 100 euro verplaatsingskosten).
Als we een projectsubsidie voor deze activiteit willen aanvragen aan de gemeente, zijn
we verplicht om het evenement ook voor externen open te stellen. Er zal dus reclame
moeten worden gemaakt. Dit kan onder meer door een artikel op onze website te
publiceren, en op onze fb-pagina. En publicatie van het evenement in het Aalterse
infokrantje “Totaalter”. Bij toekenning van de projectsubsidie wordt maximaal de helft
van onze onkosten terugbetaald (zijnde 175 euro).
* Jurgen brengt volgend puntje aan: Karel Vanlauwe vraagt aan het bestuur een budget om op 01/10 eerstkomend een hapje te gaan eten na de duikschoolvergadering.
Besluit: 30 euro per deelnemer wordt gesponsord door het bestuur.
1.6 Draaiboek
Wordt overlopen.
Kan er gezorgd worden voor een nieuwe clubfoto voor op de website van gemeente Aalter? En tegelijkertijd voor op onze fb-pagina? Dit wordt verder opgevolgd. Een goede foto zou de groepsfoto van op het voorbije duikweekend kunnen zijn, waarbij iedereen zijn clubhoodie draagt.
2. Duikschool
Wat met de aan de gang zijnde vertrouwenscrisis binnen de duikschool?
Het DSV-duo wil een bevestiging van het vertrouwen in hen. Dit zal (hopelijk) worden besproken op de komende duikschoolvergadering op 01/10. Er moet absoluut vermeden worden dat er een onnodige escalatie komt door een opeenvolging van een aantal incidentjes tijdens de afgelopen zomer. Daar is het bestuur unaniem over eens. De nadruk wordt gelegd op een betere communicatie en meer wederzijds vertrouwen en respect.
3. Aanvraag werkingssubsidie Aalter
Hoger reeds behandeld.
4. Aanpassen intern reglement
Wordt verdaagd naar een volgende vergadering.
5. Website
De webmaster vraagt om in te loggen op zijn klantenwebsite (www.coussement.info) om langs deze weg te communiceren ivm problemen met de site.
6. Allerlei
* Digitale infosessies VVW-clubbeheerders: Gina, Jurgen en Nik zullen dit volgen, elk op een
datum naar keuze, zoals voorgesteld door de federatie.
* Ter info: het VVW heeft haar nieuw reglement gepubliceerd, specifiek bedoeld voor de
clubs.
7. To do-lijst
De lijst wordt niet overlopen.
Bijlagen: geen.
Volgende vergadering:
De volgende bestuursvergadering wordt aanvankelijk geprikt op donderdag 17/11/2022 om 19.00 uur, maar nadien verplaatst naar dinsdag 15/11/2022, dit keer bij Renée thuis.
G. Caestecker | J. Stofferis | R. Vermeire |
Covoorzitter | Voorzitter | Penningmeester |
C. Martlé/L. Van de Vyver | I. Den Tyn | N. Roelens |
Evenementencoördinatoren | Materiaalmeester | Secretaris |